Friday, June 13, 2008

Today I receive an email reply a report I made to Jabatan Air Negri Sabah about a main pipe burst infront of my house last Sunday. JANS was efficient in replying but it's the typical answer that really irks me. The writer didn't even understand my line of complain.


2008/6/12 JANS. HQ <jans.hq@sabah.gov.my>:- Hide quoted text -
Hello Encik Frisco,
Untuk makluman, paip air selepas meter air bukan tanggungjawab JabatanAir, oleh itu, encik hendak cari tukang paip swasta untuk memeriksapaip air selepas meter air itu.
Sekian, terima kasih.
JANS.


At Sunday, 8 June 2008, you wrote:
>Nama =Frisco Celestial

>No. Akaun Air =010259080500015

>No. Telefon rumah =088241212

>No. Telefon Bimbit=0128288260

>Alamat Perhubungan =18 Taman Yakim Jaya, Batu 2 1/2 Jalan Tuaran


>Deskripsi / Komen Masalah =URGENT!!!!!>Main Pipe diluar kawasan rumah saya didapati pecah dan air melempah>terus keparit. Kami telah hubungi nombor 088717070 pada hari ini (Ahad)

>8hb June 2008 tetapi nombor tidak dijawab.

>Lokasi =18 Taman Yakim Jaya, Batu 2 1/2 Jalan Tuaran>general2=Kerosakan Awam>


Apa lagi Saya jawap lah:


Tuan, Saya faham itu. Saya buat lapuran melalui website, kerosakan Main Pipe diluar kawasan rumah saya. Waktu itu saya mau hubungi Jabatan Air 717070 untuk berbuat sesuatu untuk mengelakkan kerugian besar. Sedih sekali. Tiada seorang pun bertugas dihari minggu. Saya paparkan gambar2 ini untuk tatapan, Hari Ini disiarkan dihalaman Daily Express, JANS Tuaran memotong bekalan orang kampung yang dipasang secara haram. Cekap setelah 10 tahun! tapi mau lapur kerugian disebabkan kebocoran, tiada kecekapan. Yang rugi kita semua.

Frisco Celestial


Gambar2nya:

No comments: